מתכון לעוגיות ביסקוויטים

 

אחרי הפוסטים האחרונים (כאן וכאן) בנושא העוגיות והגן, קיבלתי הרבה בקשות לתת את המתכון לבצק עוגיות. זה בצק קל ופשוט להכנה, ומשמש אותנו לפעילות אחרי הצהרים, כשדר מארחת חברים מהגן או כשקר מדי לצאת החוצה בחורף. הכנת העוגיות, עם כל החותכנים השונים אורכת לנו כשעה – שעה וחצי.

המתכון לקוח מהספר הנהדר ״קופסת העוגיות שלי״ של בני סיידא. מומלץ לרכוש את הספר. יש בו מתכונים קלים ונהדרים לעוגיות.

מתכון לעוגיות ביסקוויטים:

מתכון לכ-100 עוגיות

המרכיבים:

3 וחצי כוסות (500 גרם) קמח מנופה.
200 גרם חמאה רכה
1 שקית אבקת אפיה
2 ביצים
1 כוס סוכר
קליפה מגורדת מלימון גדול (אני מוותר על הלימון)
לציפוי: 4 – 5 כפות סוכר (אני מוותר על הציפוי, העוגיות מתוקות גם ככה)

3 – 4 תבניות תנור, מרופדות בנייר אפיה.

אופן ההכנה:

שמים בקערה את כל המרכיבים ולשים לבצק אחיד (אני עושה את זה במיקסר). מחכים חצי שעה כדי שהמרכיבים של הבצק יתאחדו.

IMG_3865

האופה מנפה את הקמח

IMG_0003

התערובת מתערבלת

הבצק מוכן

הבצק מוכן

 

מחממים תנור ל-180 מעלות. מחלקים את הבצק לשלושה חלקים, פורסים ניירות אפיה על השולחן ומרדדים כל חלק לעלה בעובי 3 מ״מ. בעזרת חותכנים שונים, צרים מהבצק צורות מגוונות:

IMG_0006

משתמשים בחותכנים השונים

למי ששואלים מאיפה החותכנים האלה – את רובם ענת קנתה ב-aliexpress.com. אפשר למצוא דוגמאות שונות כאן, או פשוט חפשו Cookie cutter. יש חותכנים של מלחמת הכוכבים, אנגרי בירדס, הלו קיטי, מיקי מאוס ועוד. כמובן שיש את קופסת ה״אפיה באותיות״, שנמכרת בחנויות הספרים ובחנויות הצעצועים.

למי שאין חותכנים – משתמשים בכוס עגולה או בקופסה בצורת ריבוע לחתוך צורות.

IMG_0009IMG_0010IMG_0012לפני ההכנסה לתנור אפשר לבזוק מעט סוכר או סוכריות צבעוניות על העוגיות. אני מוותר על השלב הזה, כאמור, העוגיות מספיק מתוקות וחבל להוסיף עוד סוכר.

את התבנית מכניסים לתנור החם. המתכון המקורי אומר 25 דקות. אני בדרך כלל מוציא את העוגיות אחרי 16 – 17 דקות כי הן מתחילות להישרף ואז הן מרירות (נשרפות ברגע – לשים לב). זה תלוי בעובי העוגיות. יכול להיות שאצלנו העוגיות דקות יותר.

כשהעוגיות מוכנות, הן צריכות להיראות ככה. השוליים מעט מעט חומים והמרכז בצבע בהיר:

IMG_0013IMG_0015IMG_0016

ולמי ששאלו מה אמרה הגננת – דיברתי איתה השבוע. אמרתי לה שנפגעתי שהיא חשבה שאני לא מסוגל לאפות עוגיות. היא ענתה שחששה שהמשימה מסובכת, כי היא רצתה עוגיות על מקל (בסך הכל לתקוע שיפוד באותיות, לא מדע טילים), ולכן חשבה שלא אעמוד במשימה. היא התנצלה ואמרה שלא התכוונה לפגוע. נו שויין. מחר נביא קופסת עוגיות לגן לחלק לילדים (למסיבת הסיום אכין עוגה).

חוץ מזה, בזמן ההכנה היתה לי ולדר שיחה על מגדר וסטריאוטיפים – היא אמרה שהעוגיות הלו קיטי הן לבנות והאנגרי בירדס לבנים. אמרתי לה שיכול להיות שיש בנים שאוהבים גם הלו קיטי ובנות שאוהבות גם אנגרי בירדס וזה בסדר. היא אמרה לי: ״אתה התחתנת עם חולצה ורודה, אז בנים יכולים לאהוב גם ורוד״.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מתכונים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

12 תגובות על מתכון לעוגיות ביסקוויטים

  1. יעל הגיב:

    דר ראתה אותך רוקד בחולצה ורודה? …. אם כבר מדברים על שבירת מגדרים 🙂
    יישר כח ותודה על המתכון.

    אהבתי

  2. BD הגיב:

    קודם כל המון תודה.גם אני רציתי לבקש את המתכון. הבצק נראה מעולה ושלי תמיד ,שבור" כזה. ננסה בהחלט ואפילו בימים הקרובים.
    שנית דר כרגיל מתוקה – בטח יותר מהעוגיות שנראות נפלא.

    שלישית… 100 עוגיות אתה עושה? 4 תבניות? תהיה בריא!
    XOXOXO

    אהבתי

    • דרור כהנוביץ' הגיב:

      זה לא יוצא בדיוק 100 עוגיות. 50 – 60. אחרי התבנית השלישית אנחנו נשברים.

      אהבתי

      • BD הגיב:

        חזרתי לספר שניסינו ביום שישי. עשיתי עם חצי מכמויות המצרכים כי לא רציתי כזו כמות עוגיות. באמת יצא משהו בסביבות ה30 – 2 מגשים בערך. שמתי סוכר חום אבל הצבע קצת יותר כהה אבל הבצק שזה העיקר – יצא מעולה. לא פרורי מדי – אחיד, אפשר ללוש אותו, ממש נהנתה הילדונת שלי.
        תודה!

        אהבתי

  3. michalica הגיב:

    סליחה, אבל תמיד אני יודעת להתרכז במה שחשוב באמת: דר, עם כובע השף והסינר התואם הרסה אותי 🙂

    אהבתי

  4. יעל הגיב:

    הבלוג שלך מרגש מאד. אשמח להמשיך לקרוא.
    תודה על מתכון העוגיות .

    אהבתי

  5. פינגבאק: מתכון לצ׳ולנט – חמין | אב במשרה מלאה

  6. רונה הגיב:

    החותכנים מעלפים. ענת יודעת לבחור היטב. ואם כבר לשבור סטריאוטיפים אני מניחה שאפשר להוסיף כף שתיים של קקאו ולעשות את קיטי קצת פחות לבנבנה ☺

    אהבתי

  7. בר הגיב:

    היי עם איזה וו של המיקסר השתמשת?

    אהבתי

כתיבת תגובה